De kracht van kleine evenementen

Bij een evenement, wordt al snel gedacht aan een grote, massale gebeurtenis waarbij je van alle kanten geprikkeld wordt. Echter, is dit maar één van de vele soorten evenementen die je kunt organiseren. Elk evenement heeft een eigen doel, doelgroep en programma. Het doel is leidend voor het aantal bezoekers. Een klein evenement kan krachtiger en gerichter zijn om een boodschap goed over te brengen. In deze blog lees je alles over de kracht van kleine evenementen. 


Huidige opmars

Event professionals zullen 2020 blijven herinneren als een jaar dat de industrie voor altijd heeft veranderd. De nieuwe veiligheidsmaatregelen van de coronacrisis hebben de evenementenbranche op zijn kop gezet. De testevenementen van Fieldlab bieden perspectief om stapsgewijs terug te keren naar live. Kleine, fysieke evenementen worden volgens het trendrapport van Event Manager Blog gezien als eerste stap. Deze brengen namelijk minder risico met zich mee.


Micro-Experience 

Exclusiviteit doet wonderen als je jouw bezoeker betrokken en speciaal wil laten voelen. Een groot evenement is een hele ervaring, maar kan ook averechts werken. De boodschap kan ten onder gaan aan alle prikkels. Het belevingsaspect is dan geslaagd, alleen het doel wordt niet bereikt. Met een klein evenement kun je de bezoeker aan je binden, is diepgang mogelijk en wordt de boodschap duidelijk overgebracht. Een klein evenement is geen overlading aan prikkels, maar juist een rustige en serieuze manier om van elkaar te kunnen leren en de diepte in te gaan. Het aantal bezoekers van een klein evenement hangt af van de grootte van je bedrijf, maar bij DUS hanteren we een maximaal aantal bezoekers van 200 mensen. 


Effectiviteit 

Wat maakt een klein evenement nou zo effectief ten opzichte van een groot evenement? Er zijn 5 belangrijke voordelen te benoemen als je wil dat de boodschap duidelijk overkomt. Allereerst is persoonlijke aandacht mogelijk en dit creëert verbonden- en betrokkenheid met de doelgroep. Daarnaast is eenvoud de key. Een evenement zonder allemaal toeters en bellen kan ook weleens prettig en leerzaam zijn. Bezoekers kunnen met elkaar interactie aangaan en van elkaar leren. Omdat de bezoekers persoonlijk aangesproken kunnen worden, wordt een duurzame klant- of werknemerrelatie opgebouwd en versterkt. Als laatste is het afstemmen van de catering op de bezoeker belangrijk. Met borrelhapjes kun je jouw bezoekers nog meer verrassen.     

Meeting space 5

Eventmanager Larissa: “Bij DUS kunnen er maximaal 200 mensen in een ruimte, dit zorgt voor meer oog voor de individuele gast. Bij een klein evenement heb je als bezoeker makkelijker de mogelijkheid om plenair een vraag te stellen. Door de inrichting van de ruimte, catering en de servicegerichtheid wordt evenement intimiteit gefaciliteerd.”


Jouw team een boost geven?

Wij staan voor je klaar

Bel met Elzemieke